A közösségi hálózatok térhódítása világszerte
Főoldal Hírek A közösségi hálózatok térhódítása világszerte
A közösségi hálózatok felhasználóinak száma hálózatonként és országonként egyaránt növedést mutat - vonható le a következtetés a GlobalWebIndex "Stream Social: Quarterly Social Platform Update" című jelentéséből.
A közösségi hálózatok felhasználóinak száma hálózatonként és országonként egyaránt növedést mutat - vonható le a következtetés a GlobalWebIndex "Stream Social: Quarterly Social Platform Update" című jelentéséből. A tanulmány szerint a Facebook megőrizte első helyét a közösségi hálózatok között; az internetezők több mint fele havonta legalább egyszer bejelentkezett az oldalra 2013 első negyedévében. Az eMarketer szerint a Facebook népszerűbb ennél, becsléseik alapján akár a 60 %-ot is elérheti azon internetezők száma, akik ezt a közösségi médiát használják.
A Facebook után, a második helyre többen is pályáznak. Jelenleg a Google+ áll a második helyen 26 %-kal. Az Egyesült Államokban a Google+ nem örvend túl nagy népszerűségnek, bár felhasználóinak száma növekedő tendeciát mutat. Azonban világszerte jelentősebb sikereket tud felmutatni, ugyanis a jelenleg harmadik helyen álló Youtube is a Google tulajdonában áll. Ez igazán éles versenyhelyzetet teremt a Google+ és a Facebook között.
A negyedik helyen a Twitter áll, amely az internetezők 22 %-át mozgatja. A GlobalWebIndex felmérése szerint azonban a népszerű microblog szolgaltatás a leggyorsabban növekvő közösségi hálózat címre is jó eséllyel pályázhatna. A Twitter-t használók száma 2012 közepe és 2013 eleje között 42 %-kal növekedett világszerte.
A nagyobb közösségi hálózatok után a rangsorban helyi kínai közösségi hálózatok jönnek. Ezek ilyen mértékű térnyerése köszönhető az óriási kínai népességnek és annak, hogy egyes külföldi hálózatok, például a Facebook is, csak korlátozottan használhatóak Kínában.
A LinkedIn és a Pinterest külön-külön a világ internet használóinak 10 %-át mozgatja.
A mobiltelefonok és tabletek elterjedése növelte a közösségi hálózatok használóinak számát, ugyanis ezen készülékek használata elősegíti a közösségi aktivitást.
A Facebook-on megtekintett videók száma hatalmas növekedést mutat, a számítógépen és mobiltelefonon megtekintett videók száma 47 %-kal nőtt, míg a tabletek esetében a megtekintett videók száma megduplázódott. Mobiltelefonon és tableten a Facebook-on keresztül barátoknak, ismerősöknek küldött üzenetek száma is jelentősen növekedett.
Ha azt nézzük, hogy melyik földrajzi régióban növekedett a felhasználók száma a legnagyobb mértékben, e tekintetben az Ázsiai térség messze kiemelkedik. Japánban a leggyorsabb a fejlődés üteme, 2012 második negyedéve óta a felhasználók száma 42 %-kal nőtt. Dél-Koreában a Google+ használata 209 %-os növekedést mutat. A Twitter-en regisztrált felhasználók száma Indonéziában 44 %-kal, Szaúd-Arábiában pedig 42 %-kal emelkedett.
Forrás: www.emarketer.hu
A Facebook után, a második helyre többen is pályáznak. Jelenleg a Google+ áll a második helyen 26 %-kal. Az Egyesült Államokban a Google+ nem örvend túl nagy népszerűségnek, bár felhasználóinak száma növekedő tendeciát mutat. Azonban világszerte jelentősebb sikereket tud felmutatni, ugyanis a jelenleg harmadik helyen álló Youtube is a Google tulajdonában áll. Ez igazán éles versenyhelyzetet teremt a Google+ és a Facebook között.
A negyedik helyen a Twitter áll, amely az internetezők 22 %-át mozgatja. A GlobalWebIndex felmérése szerint azonban a népszerű microblog szolgaltatás a leggyorsabban növekvő közösségi hálózat címre is jó eséllyel pályázhatna. A Twitter-t használók száma 2012 közepe és 2013 eleje között 42 %-kal növekedett világszerte.
A nagyobb közösségi hálózatok után a rangsorban helyi kínai közösségi hálózatok jönnek. Ezek ilyen mértékű térnyerése köszönhető az óriási kínai népességnek és annak, hogy egyes külföldi hálózatok, például a Facebook is, csak korlátozottan használhatóak Kínában.
A LinkedIn és a Pinterest külön-külön a világ internet használóinak 10 %-át mozgatja.
A mobiltelefonok és tabletek elterjedése növelte a közösségi hálózatok használóinak számát, ugyanis ezen készülékek használata elősegíti a közösségi aktivitást.
A Facebook-on megtekintett videók száma hatalmas növekedést mutat, a számítógépen és mobiltelefonon megtekintett videók száma 47 %-kal nőtt, míg a tabletek esetében a megtekintett videók száma megduplázódott. Mobiltelefonon és tableten a Facebook-on keresztül barátoknak, ismerősöknek küldött üzenetek száma is jelentősen növekedett.
Ha azt nézzük, hogy melyik földrajzi régióban növekedett a felhasználók száma a legnagyobb mértékben, e tekintetben az Ázsiai térség messze kiemelkedik. Japánban a leggyorsabb a fejlődés üteme, 2012 második negyedéve óta a felhasználók száma 42 %-kal nőtt. Dél-Koreában a Google+ használata 209 %-os növekedést mutat. A Twitter-en regisztrált felhasználók száma Indonéziában 44 %-kal, Szaúd-Arábiában pedig 42 %-kal emelkedett.
Forrás: www.emarketer.hu