A közösségi média és a multitasking kéz a kézben járnak

A közösségi média egyre jobban beszivárog a hétköznapi életbe, egyre több a multitasker felhasználó. Egy 2013-as egyesült államokbeli felmérés összegyűjtötte, hogy milyen egyéb tevékenységek mellett használjuk a közösségi oldalakat.

Bármerre járunk és bármit is csinálunk, az okostelefonok manapság felbecsülhetetlen értéket képviselnek a közösségi médiát használók számára, akik ma már szinte bárhonnan képesek "becsekkolni" a barátaikkal vagy családtagjaikkal, ahol van wifi-hozzáfárés vagy hálózati lefedettség. Ennek eredményeképpen a közösségi média már életünk számos területére beszivárgott. Ez utóbbit egy 2013 márciusában megjelent, egyesült államokbeli internethasználók körében végzett felmérés is alátámasztja, mely a CreditDonkey pénzügyi oktató cég megbízásából készült.

A felmérés alapján a közösségi média "multitasker" tagjai -Facebookon és Twitteren egyaránt- nagyobb valószínűséggel jelentkeztek be profiljukba, amikor a TV előtt ültek; 10 Facebook felhasználóból több mint 8, a Twitter felhasználóknak pedig kétharmada a távirányító kapcsolgatása közben használta a közösségi oldalakat. Bár ezek mellett rendkívül népszerű volt a két közösségi oldal utazás vagy "munkavégzés" közben történő használata is.

A következő képen látható azon USA-beli közösségi média felhasználók aránya, akik a Facebookot és a Twittert olyan más tevékenységek mellett használták, mint például utazás, munkavégzés, vezetés vagy a WC használata.

A nők a férfiaknál némiképp nagyobb valószínűséggel használták a közösségi médiát TV-nézés, utazás és sportolás közben, és jelentősen nagyobb valószínűséggel tették ugyanezt vásárlás közben. Míg a férfiak kevésbé hezitáltak a bejelentkezéssel, ha a munkahelyükön tartózkodtak. Emellett azt is bevallották, hogy hajlamosak a közösségi médiát ittasan vagy a WC-n ülve használni.

A következő ábrán nemek szerinti bontásban láthatjuk azok arányát, akik egyéb tevékenység végzése közben használták az említett közösségi oldalakat.

Valószínűsíthető, hogy a közeljövőben nem fog megszűnni a közösségi média használatának multitasking jellege. A CreditDonkey felmérése arra is rámutat, hogy az okostelefont használók 44%-a a közösségi hálózat használalát tartja a legnépszerűbb mobilos tevékenységnek, melyet a szórakozás és a munka követ 33, illetve 11 százalékkal.


Forrás: www.emarketer.com
Ossza meg ismerőseivel:
Iwiw Facebook Twitter Tumblr Google