Az EU honlapján 10 pontban foglalják össze a változtatásokat:
- A javaslat megszünteti a rejtett díjakat és költségeket az internetes vásárlások során: ezentúl csak a vásárló hozzájárulásával lehet pénzt kérni a termék/szolgáltatás igénybevételéért és rendkívül egyértelműen kell megfogalmazni a fizetési kérelmet.
- Jobban átlátható árképzés: a vásárlás során fel kell tüntetni minden olyan szolgáltatást, ami befolyásolja az árképzést, tehát egyértelműen láttatni kell az összes felmerülő költséget. Ez a szabály azt is jelenti, hogy ha a megérkezett csomagon más ár szerepel, mint, amit az interneten rendelt a vásárló, akkor neki csak annyit kell kifizetnie, amennyiért az e-boltban vásárolta.
- Meg kell szüntetni az alapállapotban bekapcsolt jelölők használatát: tehát a jövőben sehol sem szerepelhet olyan jelölőnégyzet, vagy legördülő lista, amelynek alapállapotában már be van jelölve, vagy ki van választva valami. A vásárlónak csak akkor kell hozzányúlnia ezekhez a funkciókhoz, ha tényleg azt szeretné.
- 14 napra bővül az elállási joga a vásárlóknak: az eddigi 7-ről 14 naptári napra nő a lehetősége annak, hogy a vásárló meggondolja magát egy termékkel kapcsolatban. Ez lehet internetes, telefonos, vagy e-mailes vásárlás is, beleértve az online aukciókat.
- Gyorsítják a pénzvisszatérítést: az elállást követően 14 napja van az eladónak, hogy visszatérítse a vásárló pénzét, ami kiegészül a szállítási költség összegével is. Ráadásul az eladó visel minden felelősséget a csomagért, amíg a vásárló kézhez nem veszi.
- Egységes elállási űrlap az EU területére: minden vásárlásnál az eladónak biztosítania kell a vásárló számára az EU által kibocsátott elállási minta űrlapot, de a vásárlónak nem kötelező ezt használnia, ahhoz hogy visszamondja a vásárlást.
- Kiiktatják a felárakat a hitelkártya használatból és a telefonos ügyintézésből: tulajdonképpen semmilyen módon nem változhat a termék ára attól függően, hogy a vásárló milyen fizetési módot választ. Ha a bank több pénzt kér egy vásárlásért, akkor ezt nem lehet a vevőre terhelni. Emellett a vásárlásokkal kapcsolatos telefonos ügyfélszolgálat sem lehet emelt díjas.
- Tisztázni kell, hogy melyik fél fizeti az elállásból származó plusz szállítási költséget: az eladónak egyértelműen játékoztatnia kell a vásárlót arról, hogy elállás során a szállítási költség őt terheli. Ha ezt az eladó elmulasztja, akkor minden esetben ő fizeti meg annak az árát is.
- Új szabályok a digitális termékekre vonatkozóan is: egyrészt részletes információval kell szolgálni arról, hogy a termék/szoftver, hogyan működik, másrészt a jogi kérdésekre is egyértelmű információkat kell szolgáltatni. Ilyen lehet például egy tartalom másolása.
- Egységesített e-kereskedelmi szabályozás az egész EU területére: megcélozták a nemzetközi kereskedelem tranzakciós költségeinek csökkentését, az űrlapok egységesítését. Ezen felül rengeteg egyedi szabályozás bevezetését irányozzák elő a tagországoknak: például, hogy a kisiparosok (vízvezeték-szerelő) esetében ne legyen elállási jog, ha sürgős javítási és karbantartási munkáról van szó.