Milyen változásokat hoz az új Google keresőmotor?

A Google régi keresőmotorjának felújításával ünnepelte meg 15. születésnapját. Az új algoritmus nagy lépést tett a szemantikus keresés irányába, mely sokkal pontosabb, testreszabott találatokat szolgáltat a felhasználók számára.

Kép forrása: mashable.com

Hogyan működik az új Google Hummingbird?


Az új keresőmotor két módon végzi munkáját: egyrészt a hagyományos kulcsszavas keresés helyett párbeszéden alapuló keresést tesz lehetővé, mely sokkal célzottabban képes a megfelelő tartalmak felkutatására. Másrészt a felkínált tartalmakat már a kereső oldalán megjeleníti, hogy a felhasználók mielőbb megtalálhassák a számukra lényeges információkat.

"A fő ok, amiért sor került a Hummingbird frissítésére az, hogy az emberek rendszeresen, egyre többször használják a keresőt – közölte kenneth Wisnefski, a WebiMax online marketing cégének vezérigazgatója. „ A keresőmotor korszerűsítése egészen közel került ahhoz, amit a felhasználók valóban elvárnak ettől a szolgáltatástól.”

A gyakorlatban ez azt jelenti, hogy a felhasználók keresései hosszabbá és konkrétabbá váltak. Amíg a korábbi keresőalgoritmus a kulcsszavakra koncentrált, addig az új motor a fogyasztók szándékát is figyelembe veszi, válaszolva azokra a kérdésekre, melyek valóban megbújnak egy-egy lekérdezés mögött.

A korábbi rangsorolás általános kulcsszavak alapján történt, úgy, mint például az iPhone-ra való keresés esetén.” – mondja Wisnefski. „Ugyanakkor a tényleges kérdés, amire a felhasználók választ keresnek ez:„Hol találhatok olcsón iPhone5-öt? ” Ebből kiindulva a vállalatoknak sokkal pontosabb, határozottabb információkról kell gondoskodniuk.”

Forrás: webpresence.tv

Hogy érinti az új Hummingbird a vállalkozásokat?


A Hummingbird korszerűsítésének köszönhetően változásokat figyelhetünk meg a holnapok rangsorolását illetően. "Azok a vállalkozások, melyek számára az általános kifejezések eddig nem hoztak sikert, most több eséllyel érhetnek el jobb rangsorolást." – mondja Wisnefski.

Ha meg akarunk felelni a kereső elvárásainak, akkor ajánlott átgondolni hogyan is használják a felhasználók az internetet egy adott termék vagy szolgáltatás felkutatására. "A Hummingbird természetes nyelvhez közelítő, párbeszéden alapuló keresési módszere tulajdonképpen válasz az iPhone és Android készülékeken elterjedni látszó, hang alapú keresésre.” - mondja Amy Leefe, az Arketi Group marketing ügynökség online marketing tanácsadója. "A Google a megfelelő eredmény eléréséért a hosszabb lekérdezések felé vette az irányí. Ezt mélyíti el Hummingbird, mely egyszerű adatok helyett a valódi válaszokra koncentrál.

Erre azért van szükség, mert a kulcsszavas keresés esetén az internet nem mindig azt tükrözi, amire valóban szükségünk van. "Az emberek például begépelik a Google keresőbe a „síléc kölcsönzése” kifejezést, holott a valós kérdésük az lenne, hogy hol találnak a legközelebb síléc kölcsönzőt. A hagyományos kereső a kulcsszavakra koncentrál, így például a „síléc” és „kölcsönzés” szavak alapján dobja ki a találatokat.” – mondja Amy Leefe.

Ezzel szemben a Hummingbird segít a Google-nek megérteni azt, hogy a szavak milyen mögöttes igényeket és célokat rejtenek, sokkal pontosabb találatokat szolgáltatva a felhasználóknak. „A kereső jobb találatokat szolgáltathat a „legközelebb” kifejezésre, ha közöljük lakhelyünket a Google-el. Megértheti azt is, hogy keresésünkben a „kölcsönző” szó egy valós épületet, üzletet takar, illetve hogy a sílécet a síelés kellékeként csak adott boltokban lehet beszerezni. Mindezt tudva a kereső sokkal többre képes, mint egyszerű szóegyezések alapján történő találatok megjelenítésére.

Az pedig már a vállalaton múlik, hogyan adja a Google értésére, hogy a felhasználónak az ő oldalára van szüksége. "A vállalatoknak minél több lehetséges lekérdezést számításba kell venniük, koncentrálva a vevő tényleges igényeire. Ha az oldaladon például szerepel a „legjobb plazmatévé kifejezés, akkor tudnunk kell, mire asszociálnak ez alapján a felhasználók. Miért is mondhatunk egy plazmatévét a legjobbnak? A tartalom létrehozásánál tehát válaszokat kell szolgáltatni, méghozzá annyit és annyi kérdésre, amennyire csak lehetséges.

A Hummingbird tehát témák tártházát kínálja a vállalatok számára, lehetőséget adva arra, hogy felpezsdítsék régi, sablonos, örökzöld leírásaikat. "Az a tartalom, amely csak a kulcsszavak minél többszöri megjelenítésére szolgál, már nem akkora érték, mint korábban. A cél most már a felhasználói kérdések megválaszolása, mely új tartalomalkotási stratégiát kíván.

Kép forrása: examiner.com

Az új algoritmus hátulütői: a Google ellopja az adataimat?


Ami a felhasználók számára könnyedség, az nagyon is rosszul érinti a vállalatokat. A probléma gyökere, hogy a Google információkat vesz „kölcsön” más honlapoktól, s saját oldalán jeleníti meg azokat a találatként kiadott linkek mellett.

"Tegyük fel, hogy éppen a Total Recall című filmre keresünk rá, mert elfelejtettük, melyik évben jelent meg. Ha begépeljük a címet a Google keresőjébe, egyrészt megjelennek a keresés szokásos eredményei, a linkek mellett azonban láthatjuk a film IMDB képét, leírását, a kiadás évét, a színészek névsorát, stb…" – közli Mike Evans, a Boost Rank SEO tulajdonosa.

Ugyan ez igen hasznos a felhasználóknak, a vállalatok számára viszont a forgalom elvesztését jelentheti. Ezzel a funkcióval a Google tulajdonképpen adatokat vesz el más honlapoktól, s azokat saját oldalán jeleníti meg. "Alapvetően a Google célja az, hogy saját honlapján tartsa a felhasználókat, amíg csak lehetséges.” - mondja Evans. Így ahelyett, hogy meglátogatnánk egy honlapot a minket érdeklő információkért, a Google oldalán olvassuk el azokat.

"Képzeljük el, hogy mi vagyunk az NBA.com, és valaki rákeres a 'Miami Heat pontszáma' kifejezésre. Ekkor a Google megkeresi oldalunkon a kért információkat, és saját lapján jeleníti meg. Vagyis a helyett, hogy elvezetné a látogatókat az oldalunkra, hogy azok megnézzék a pontszámokat, az összes adatot elérhetővé teszi a keresőoldalon. Így a felhasználók máris mehetnek a dolgukra, mi pedig elveszítettünk egy látogatót.” – mondja Evans.

Visszatérve a Total Recall példára, a Google ebben az esetben még egy „Tekintsd meg most!” linket is felkínál, mely átnavigálja a felhasználókat a Google Play-re. Hasonlóan, ha repülőjáratot keresünk Los Angeles-be, a Google olyan repülőjegyeket fog megjeleníteni, melyek a Google Flight oldalára vezetik a vásárlókat. "Amikor csak lehetősége adódik rá, a Google saját oldalira fog vezetni minket, így például a Youtub-ra, a Picasa-ra, vagy a Google Play-re.” – közli Evans.

Szóval mit tehetnek a cégek, mikor a Google egyszerűen elveszi az adataikat, hogy saját weboldalán tartva a felhasználókat, csökkentse honlapjuk forgalmát? Alkalmazkodniuk kell. A vállalatoknak tudniuk kell olyan információkat nyújtani, amiért érdemes lesz felkeresni őket, és a felhasználó nem fog megelégedni a Google oldalán található információkkal.

"A Google maga szabja a játékszabályokat.” – mondja Evans. "Ha el akarja venni az adatainkat, akkor meg is teszi. Online marketingesként már megszoktam, hogy ez a játék része. Tehát túl kell tenni magunkat rajta, és alkalmazkodnunk kell az új feltételekhez.

Forrás: mashable.com
Ossza meg ismerőseivel:
Iwiw Facebook Twitter Tumblr Google