Nincs mobilra optimalizált weboldalad? Készülj fel a lejjebb sorolásra!
Főoldal Hírek Nincs mobilra optimalizált weboldalad? Készülj fel a lejjebb sorolásra!
A Google közeljövőben esedékes SEO változtatásai a mobilos felhasználókat védik, a weblaptulajdonosok kénytelenek egy hibátlanul működő mobilra optimalizált oldalt készíteni, ha nem akarnak hátrébb sorolódni a Google találati listáján.
Úgy tűnik, a Google hatalmát és befolyását kihasználva arra „kényszeríti” a weblaptulajdonosokat, hogy okostelefonra is optimalizálják weboldalukat. Már nem legyinthetnek a mobilos weboldal problémáira, nem használhatnak Adobe Flasht a videó beágyazásoknál és nem irányíthatják a felhasználókat a jó öreg 404-es oldalra, hacsak nem akarnak lejjebb kerülni a Google találati listáján. Egyeseknek sok bosszankodást okozhat a változás, de valljuk be, az „okostelefonok korszakában” már kisebbfajta luxus eltekinteni a mobilra optimalizált verziótól.
A Google már a hét elején bejelentette a változtatások részleteit, s az újítást azzal indokolta, hogy az okostelefont használók csoportja jelentős és gyorsan növekvő szegmens, és a cég azt szeretné, hogy e felhasználók a webet „teljes gazdagságában” élvezhessék.
A változtatás híre sokáig pangott, hiszen a témába vágó oldalak mind az iOS 7 felfedésével voltak elfoglalva, holott a Google SEO változtatásai valószínűleg nagyobb hatással lesznek a technológia világára. Hiszen csak néhányan használnak iPhone-t, de „mindenki” használja az Internetet. A Google befolyása hatalmas, az Egyesült Államokban a cégnek 66.5 %-os részesedése van a keresőpiacon, míg a „legnagyobb” versenytársa, a Microsoft/Bing csupán 17.3%-ot tudhat magáénak a comScore áprilisi publikációja alapján.
Az új irányelvek alapján –amit a Google csak „gyakori hibákként” emleget– azok az oldalak, melyek a mobilosokat nem megfelelő helyre (például egyszerűen a főoldalra) irányítják, hátrébb sorolódnak a találati listában. Aki használt már okostelefont, annak ismerős a helyzet: beírunk valamit a keresőbe, rákattintunk az egyik találatra, ahol egy cikket akarunk elolvasni, de nem az adott bejegyzés jelenik meg, hanem bosszantó módon a mobilra optimalizált főoldalra irányítanak bennünket.
Íme az említett probléma képekben:
Idő- és sávszélesség-pocsékolás ilyen oldalakat nézegetni, ám a Google most hátra sorolja őket, így nem kell többet ezen bosszankodnunk.
A Google további mobilverziós problémákat is felsorolt, melyre nem árt figyelni, ha a birtokunkban van egy-egy weboldal. Például a már említett 404-es oldalra való irányítás, a nem megfelelő Googlebot-kezelés, vagy a szintén említett mobilon lejátszhatatlan videók, melyre a Google különös figyelmet fordít. Ezzel a tippel és a következő gondolattal adta meg a Google a kegyelemdöfést az Adobe Flash-nek: sok weboldalon ágyaznak be olyan videókat, melyek az asztali gépeken jól működnek, de az okostelefonokon lejátszhatatlanok. Például, ha a tartalom megköveteli az Adobe Flash lejátszót, az nem lesz lejátszható sem egy iPhone-on sem egy 4.1-es vagy akár annál magasabb Android verzión.
Korábban Steve Jobs is elmondta negatív véleményét az Adobe Flashről, és nem volt valami kíméletes. A Flash-t már régen száműzte az iOS, nem támogatja az Android rendszer sem, s most úgy néz ki, leállhat a Flash beágyazásokkal, legalábbis a mobilverzión biztosan.
Mennyi ideje van a weblaptulajdonosoknak, hogy elvégezzék a Google által javasolt változtatásokat? A cég erről nem nyilatkozott egyértelműen, inkább csak elhintette, hogy valamikor a „közeljövőben” lesz esedékes a változás.
Forrás: www.techcrunch.com
A Google már a hét elején bejelentette a változtatások részleteit, s az újítást azzal indokolta, hogy az okostelefont használók csoportja jelentős és gyorsan növekvő szegmens, és a cég azt szeretné, hogy e felhasználók a webet „teljes gazdagságában” élvezhessék.
A változtatás híre sokáig pangott, hiszen a témába vágó oldalak mind az iOS 7 felfedésével voltak elfoglalva, holott a Google SEO változtatásai valószínűleg nagyobb hatással lesznek a technológia világára. Hiszen csak néhányan használnak iPhone-t, de „mindenki” használja az Internetet. A Google befolyása hatalmas, az Egyesült Államokban a cégnek 66.5 %-os részesedése van a keresőpiacon, míg a „legnagyobb” versenytársa, a Microsoft/Bing csupán 17.3%-ot tudhat magáénak a comScore áprilisi publikációja alapján.
Az új irányelvek alapján –amit a Google csak „gyakori hibákként” emleget– azok az oldalak, melyek a mobilosokat nem megfelelő helyre (például egyszerűen a főoldalra) irányítják, hátrébb sorolódnak a találati listában. Aki használt már okostelefont, annak ismerős a helyzet: beírunk valamit a keresőbe, rákattintunk az egyik találatra, ahol egy cikket akarunk elolvasni, de nem az adott bejegyzés jelenik meg, hanem bosszantó módon a mobilra optimalizált főoldalra irányítanak bennünket.
Íme az említett probléma képekben:
Idő- és sávszélesség-pocsékolás ilyen oldalakat nézegetni, ám a Google most hátra sorolja őket, így nem kell többet ezen bosszankodnunk.
A Google további mobilverziós problémákat is felsorolt, melyre nem árt figyelni, ha a birtokunkban van egy-egy weboldal. Például a már említett 404-es oldalra való irányítás, a nem megfelelő Googlebot-kezelés, vagy a szintén említett mobilon lejátszhatatlan videók, melyre a Google különös figyelmet fordít. Ezzel a tippel és a következő gondolattal adta meg a Google a kegyelemdöfést az Adobe Flash-nek: sok weboldalon ágyaznak be olyan videókat, melyek az asztali gépeken jól működnek, de az okostelefonokon lejátszhatatlanok. Például, ha a tartalom megköveteli az Adobe Flash lejátszót, az nem lesz lejátszható sem egy iPhone-on sem egy 4.1-es vagy akár annál magasabb Android verzión.
Korábban Steve Jobs is elmondta negatív véleményét az Adobe Flashről, és nem volt valami kíméletes. A Flash-t már régen száműzte az iOS, nem támogatja az Android rendszer sem, s most úgy néz ki, leállhat a Flash beágyazásokkal, legalábbis a mobilverzión biztosan.
Mennyi ideje van a weblaptulajdonosoknak, hogy elvégezzék a Google által javasolt változtatásokat? A cég erről nem nyilatkozott egyértelműen, inkább csak elhintette, hogy valamikor a „közeljövőben” lesz esedékes a változás.
Forrás: www.techcrunch.com